Buka Dashboard Kereta Untuk Servis Aircond

Jangan lupa dapatkan model num semasa membeli. Buka indoor dan alirkan air biasa dan tengok flow. Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Inilah punca utama yang anda perlu ambik perhatian. Mende ni mesti dicuci sekerap mungkin untuk pastikan Cooling Coil dapat bertahan lama. Assalamualaikum,terima kasih kerana sudi berkongsi.. Kerja-kerja mengeluarkan blower dan cooling coil untuk dicuci.. Kalo york bley dapat dalam rm190.

Setiap kali masuk bengkel untuk servis, minta tolong abang-abang

pomen periksa kereta anda dari A to Z agar anda mudah tahu kalau ada masalah lain yang timbul atau

perlu ditukar. Merupakan salah satu pakar dalam membaiki dan menyelenggara aircond dan enjin untuk kenderaan di Kuala Terengganu. Perniagaan ini dimiliki sepenuhnya oleh Bumiputera. Mcm mana yg dikatakan compressor hi-amp? servis aircond kereta refill gas? Mohon pencerahan bos…

Tetiba aircond kereta aku tidak sejuk masa aku ontheway gi jemput cik isteri dari pejabat sepanjang perjalanan hanya keluar angin panas je. Salam, sy nak alihkan indoor unit. Nak tutup paip gas yg mana atu untuk simpan gas dlm tabung?

Sebelum tu aku dah study dan cari maklumat pasal service aircond myvi ni serta anggaran kos jika berlaku kerosakkan melalui internet. Salam bro..betul ke masa mula2 nk pasang aircond kena buang dulu gas..bila tanya yg tukang pasang tu de ckp kena pum dulu dengn cara buang gas… Ada yang kata kalau kereta dah 5 tahun atau jarak perjalanan kita dah melebihi 150,000km bersedialah untuk tukar kondensor yang baru.. Sebab aku punya kereta memang dah lebih dari 150,000km memang patutlah dah rosak.. Di bawah ini merupakan daftar recomend servis aircond rumah murah. Nilah proses untuk keluarkan kondensor yang dah rosak..

15 tahun dulu pernah buat keje aircond.. Jai, terima kasih dgn kata2 perangsang tersebut. Sy cuba berkongsi, terdapat sokongan dari otai2 lain gak utk membantu rakan2 sekalian.Pendapat saya, baik di vacuum dulu gas yg lama bg clear semua then topup gas baru memandangkan dan 8 tahun mencuruh khidmat.

Tp skrg nie mslh bunyi ngan x sejuk dtg balik.. Mintak pendapat sifu aircond.. Cerita ni dah hampir seminggu yang mana tak sempat-sempat nak share dengan pembaca semua, bermula ceritanya dari beberapa hari sebelum aku bawa kereta aku gi service dekat pusat service aircond..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *